2013. szeptember 25., szerda

Főzött karamellkrém

Egyvalamit leszögeznék: nem szeretem a karamellt. Ez a krém viszont bejön, azért ajánlom. :-)
Ráadásul egyszerű is.

Egy vastag aljú edényben 10 dkg cukrot elkezdek olvasztani (szárazon, nem kell hozzá semmi). Lassú tűzön kell csinálni, nehogy megégjen. 2 csomag vaníliás pudingot kicsi tejjel csomómentesre keverek. Közben felmelegítek 1 liter tejet. Amikor már szép borostyánszínű a karamell, akkor ráöntöm a tejet (vigyázva, mert felcsap a gőz!), és addig kevergetem, míg a karamell teljesen felolvad. Ekkor felforraljuk, és mehet hozzá a tejben oldott pudingpor, és besűrítjük. Már ekkor nagyon kellemes karamell íze van a krémnek.
Hagyjuk kihűlni.
Ízlés szerint habosra kevert vajjal vagy margarinnal is elkeverhetjük, de én habbá vert tejszínhez kevertem hozzá a kihűlt krémet. Így egy lágy, és nem túl nehéz krémet kaptam, enyhe karamell ízzel. Fantasztikus volt a tortába.


2 megjegyzés:

  1. Sok év alatt több száz tortát készítettem már,gondoltam ezt is kipróbálom. Ízre nagyon finom,viszont unidec alá használhatatlan! Egyáltalán nem ajánlom senkinek. Nyilván nem a recept közzétevője tehet róla! Nekem teljesen eláztatta a tortát! Nagyon megszenvedtem vele,pedig bőven van gyakorlatom!

    VálaszTörlés
  2. ha akkoraagyakorlatod lenne,akkor tudnad h.ha tejszines kremmel fondant v.marcipan nem erintkezhet...ez alap a burkolt tortaknal...az egesz internet tele van ezzel...

    VálaszTörlés